Προώθηση του ξενοδοχείου σας στο Internet. 7 Βήματα για να μην σας αγχώνει!

Πολλές φορές στην δουλειά μου αντιμετωπίζω ένα άγχος από την μεριά των πελατών μας που αποφασίζουν να ξεκινήσουν να προωθούν την επιχείρηση τους διαδικτυακά.

Πολύ περισσότερο δε, όταν πρόκειται για ένα ξενοδοχείο του οποίου ο ιδιοκτήτης/διαχειριστής έχει την πεποίθηση ότι ο επισκέπτης του νοιάζεται για τρία μόνο πράγματα: Τιμή, Τοποθεσία και Περαιτέρω Υπηρεσίες.

Παρότι έχει απόλυτο δίκιο να πιστεύει σε αυτά, αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι μέσα από αυτές τις τρεις μόνο κατηγορίες προκύπτουν, πολλά πράγματα που μπορεί να εκμεταλλευτεί και τελικά να προωθήσει σωστά το ξενοδοχείο του στο Internet.

Βημα 1ο – Που υπερτερούμε

Προσδιορίστε ουσιαστικά τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει το ξενοδοχείο σας. Είναι τελικά οι τιμές του χαμηλότερες από τον ανταγωνισμό; Μήπως το ατού είναι η τοποθεσία σας ή τελικώς είναι οι υπηρεσίες και ο τρόπος που τις προσφέρετε που σας κάνουν ελκυστικούς.

Για όλα τα παραπάνω το πιο πρακτικό είναι είτε να ζητήσετε απευθείας feedback από τους πελάτες σας, είτε να συμβουλευτείτε τα site αξιολόγησης που περιλαμβάνουν κριτικές σε σχέση με την δραστηριότητα σας.

Κρατήστε για την ώρα το δυνατό σας σημείο και πάμε στο επόμενο βήμα.

Βήμα 2ο – Δημιουργία blog

Αφού βρείτε τι είναι αυτό που σας χαρακτηρίζει, δημιουργήστε ένα blog για το ξενοδοχείο σας και αρχίστε να το γεμίζετε με περιεχόμενο.

Η δημιουργία ενός blog δεν είναι κάτι ιδιαίτερα απαιτητικό, από τεχνικής άποψης, στην κατασκευή του όμως απαιτεί μεγάλη προσοχή στο πως θα σχεδιαστεί και θα συντηρηθεί.

Γι’ αυτό κάντε ένα πλάνο του τι σκοπεύετε να γράφετε ανά διαστήματα (μία φορά την εβδομάδα είναι μία καλή περίπτωση).

Βήμα 3ο – Social Media Marketing

Δημιουργήστε προφίλ, αν δεν έχετε ήδη, σε όλα τα social media και εμπλουτίστε τα με πλούσιο φωτογραφικό υλικό και πληροφορίες. Γενικά κάντε πολύ εύκολο ακόμη και για τον πιο άπειρο χρήστη του διαδικτύου να μπορεί να βρει πληροφορίες σχετικά με το ξενοδοχείο σας.

Μην ξεχάσετε σε όλα αυτά να προσθέσετε το κερασάκι στην τούρτα, Call-to-actions. Πιο συγκεκριμένα όπου σας δίνεται η ευκαιρία να βάλετε κατευθείαν την ικανότητα κάποιος να μπορεί να σας καλέσει στο τηλέφωνο (από smartphones, phablets και smart watches) εκμεταλλευτείτε το.

Επίσης ψάξτε εναλλακτικούς τρόπους προώθησης σε αυτά. Εκμεταλλευτείτε την θέα σας για παράδειγμα και δουλέψτε αρκετά με το instagram, αξιοποιήστε τον σεφ σας και γράψτε συνταγές για να τις προωθήσετε στο pinterest κ.ο.κ.

Βήμα 4ο – Προγραμματισμός

Το να έχουμε πρόγραμμα βοηθάει πάντα. Έτσι και στην προώθηση του ξενοδοχείου μας το planning ahead είναι κάτι που μπορεί να μας λύσει τα χέρια βραχύ- και μακροπρόθεσμα.

Το συγκεκριμένο βήμα είναι ίσως το πιο σημαντικό, καθώς εδώ είναι που κολλάει ο περισσότερο κόσμος. Εδώ δημιουργούνται δύο προβλήματα. Το πρώτο είναι ότι ο κόσμος φτάνει τελευταία στιγμή να σκεφτεί ότι πρέπει να δημοσιεύσει κάτι στο blog του ή να βγάλει μία ανακοίνωση στα social media. Το δεύτερο είναι η ανησυχία μήπως φτάσουμε να δημοσιεύσουμε κάτι που ήδη έχουμε βγάλει στον “αέρα” πιο πριν.

Εδώ έρχονται να βοηθήσουν τα editorial calendars με τα οποία μπορείτε να κάνετε αυτόν ακριβώς τον προγραμματισμό. Αν πάλι δεν βολεύεστε απλά αξιοποιήστε ένα excel document και χωρίστε το σε καρτέλες ημερολογιακά και με ώρες ούτως ώστε να μην χαθείτε. Ακόμη και ένα τυπικό organizer και το στυλό σας, μπορεί σίγουρα να κάνει καλύτερη δουλειά από το να αφήσετε στην τύχη το τι και πότε θα δημοσιεύετε.

Hint: Σε αυτά μην ξεχάσετε να περάσετε μία προς μία όλες τις δράσεις που πρόκειται  να κάνετε μέσα στο έτος, τις εκδηλώσεις που θα λάβουν χώρα σε εσάς, τις εκδηλώσεις και δρώμενα γύρω από το ξενοδοχείο σας και στις οποίες μπορούν να πάνε οι επισκέπτες σας καθώς και τις προσφορές σας.

Βήμα 5ο – Δημιουργήστε περιεχόμενο.

Αφού, λοιπόν, έχετε βρει τι είναι αυτό που σας χαρακτηρίζει και γενικά τα θέματα που αφορούν το ξενοδοχείο σε επίπεδο δράσεων, φτιάξτε μία σειρά από άρθρα και ανακοινώσεις.

Προσοχή! Μην γίνεστε τσαπατσούληδες εδώ. Υπάρχει λόγος που κάποιες αναρτήσεις στο internet γίνονται viral. Παίζει ρόλο ο τίτλος, η φωτογραφία ή ακόμη και το στήσιμο του video. Όλα αυτά απαιτούν ειδικούς που ουσιαστικά η δουλειά τους είναι αυτοί οι τομείς και μπορούν να φέρουν εις πέρας πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα.

Ο κόσμος γενικά ανταποκρίνεται πολύ καλά σε μελετημένες δουλειές γι’ αυτό αν περιμένετε ουσιαστικά αποτελέσματα θα πρέπει να επενδύσετε στην δημιουργία περιεχομένου.

Όταν φτάσετε να έχετε συγκεντρώσει το περιεχόμενο που καλύπτει το φάσμα των δράσεων και υπηρεσιών του ξενοδοχείου σας, αρχίστε να κάνετε προγραμματισμό ούτως ώστε ανά τακτά χρονικά διαστήματα (1-3 εβδομάδα είναι αρκετά καλή περίπτωση) να μπορείτε να δημοσιεύτε κάτι που να κρατάει τους επισκέπτες σας δεμένους με την σελίδα σας.

Βήμα 6ο – Κάντε μία διαφημιστική δράση

Θυμάστε το πρώτο βήμα με το δυνατό σημείο;

Ωραία! Τώρα ήρθε η ώρα να το βάλετε σε εφαρμογή και να φτιάξετε κάτι ουσιαστικά τραβηχτικό… Μία καμπάνια που θα μπορέσει να επικεντρωθεί αμιγώς στο ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα και να προσελκύσετε όσο περισσότερο κόσμο μπορείτε.

Αν για παράδειγμα έχετε εκπληκτική θέα, χρησιμοποιήστε μία ελκυστική φωτογραφία από αυτή και δημιουργήστε μία καμπάνια με εκπτωτική τιμή για όλους αυτούς που θέλουν να την απολαύσουν. Αν αντίστοιχα το ξενοδοχείο σας είναι λουξ, δημιουργήστε μία καμπάνια και κάντε δώρο ένα διήμερο στον νικητή του διαγωνισμού και 10% έκπτωση σε κάθε συμμετέχοντα.

Όλα τα παραπάνω αλλά και πολλές ακόμα ιδέες μπορούν να δημιουργήσουν γρήγορα ένα κύμα ενδιαφερόμενων εκ των οποίων κάποιοι θα καταλήξουν να γίνουν πελάτες σας.

Βήμα 7ο – Κρατήστε τις επαφές σας

Ο περισσότερος κόσμος κάνει το λάθος να πιστεύει ότι η σωστή προώθηση συνεπάγεται πολλά likes, followers και shares.

Όμως η αλήθεια είναι ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων αυτά σπάνια μεταφράζονται σε πελάτες. Το καλύτερο εργαλείο με το οποίο μπορείτε να δημιουργήσετε άμεσα κανάλια επικοινωνίας με τους πελάτες σας είναι το e-mail και το SMS.

Γι’ αυτό το τελευταίο και σημαντικότερο βήμα που έπεται όλων υπολοίπων σε εφαρμογή αλλά προηγείται σε προτεραιότητα, είναι η συλλογή πληροφοριών κατευθείαν για τους πελάτες σας. Ζητήστε τους να σας δώσουν τα στοιχεία τους και στην συνέχεια βάλτε μέσα στον προγραμματισμό σας την άμεση ενημέρωση τους για προσφορές, δώρα και λοιπές προωθητικές δράσεις.

Σε αυτό το σημείο μπορείτε ουσιαστικά να αξιοποιήσετε τα social media ούτως ώστε να αυξήσετε το user engagement και παράλληλα άμεσες δράσεις σαν τις παραπάνω, για να οδηγήσετε σε πιστούς και επαναλαμβανόμενους πελάτες που σας προωθούν οι ίδιοι σε κάθε τους βήμα.

Εν κατακλείδι η προώθηση ενός ξενοδοχείου δεν είναι μία περίπλοκη διαδικασία απαιτεί όμως προσοχή. Με τα κατάλληλα εργαλεία όπως το Hotelook.gr της IP Digital σε συνδυασμό με τα iZeppelin.com, SMS.net.gr και τις Inbound Marketing στρατηγικές μας μπορείτε να έχετε ένα ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Konstantinos Mouratis

Konstantinos Mouratis

Digital Marketer & PR Manager at IP Digital
Excited about the way people's minds work, happy to trigger them with interesting snippets of info... Always happy for a conversation so don't hesitate to contact me!
Konstantinos Mouratis

Μπείτε στην κοινότητα των εκατοντάδων χρηστών μας και ενημερωθείτε και εκπαιδευτείτε από την IP Digital

Πείτε μας την άποψη σας!