Οδηγός Χριστουγεννιάτικου SMS Marketing

Τα Χριστούγεννα είναι μόλις μερικές εβδομάδες μακριά και οι γιορτές για πολλούς έχουν ήδη αρχίσει. Παρότι ο περισσότερος κόσμος χαίρεται με το πνεύμα των εορτών, για τον επιχειρηματία που έχει κάποιο κατάστημα (ηλεκτρονικό και μη) ο πραγματικός λόγος χαράς είναι το καταναλωτικό πνεύμα. Συγκεκριμένα ο τζίρος σε αυτό το μικρό διάστημα της χρονιάς για ένα κατάστημα μπορεί να λογίζεται ως το 25% έως και 80% του ετήσιου τζίρου του.

Το παραπάνω δείχνει ότι οι πελάτες μας έχουν διάθεση να ξοδέψουν αρκετά από τα λεφτά τους σε αυτό το διάστημα. Η δική μας δουλειά είναι να τους υπενθυμίσουμε ότι είμαστε μέσα στις επιλογές τους και να φροντίσουμε να είμαστε μία από τις βασικές.

ENTER SMS MARKETING

Το SMS στην προκειμένη περίπτωση αποτελεί μία πάρα πολύ καλή λύση δεδομένου ότι πρόκειται για άμεση και προσωπική επικοινωνία πελάτη – επιχείρησης (λόγω κινητού τηλεφώνου), με ασυναγώνιστα ποσοστά διείσδυσης (98.8% Open Rate) και φυσικά το γεγονός ότι αποτελεί μία σχετικά φθηνή επιλογή.

Όμως η αποστολή μηνυμάτων SMS δεν είναι πάντα τόσο αποτελεσματική για τον καθένα είτε γιατί στο διάστημα των εορτών κι άλλοι ανταγωνιστές μας κάνουν τις ίδιες ενέργειες, είτε γιατί δεν κάνουμε σωστά την χρήση του SMS Marketing.

Το συγκεκριμένο άρθρο θα σας μάθει μέσα σε 6 απλά βήματα πως να στήνετε μία αποδοτοτική στρατηγική.

1. Καθορίστε τι είναι αυτό που θέλετε να προωθήσετε

Το μεγαλύτερο πρόβλημα, όπως και στα περισσότερα πράγματα στην επικοινωνία μίας επιχείρησης είναι ότι δεν είναι αυστηρά καθορισμένο αυτό που θέλουμε να επικοινωνηθεί. Αυτό δημιουργεί μία σύγχυση πολλές φορές σε εμάς και μεταφέρεται στους παραλήπτες της διαφήμισης με αποτέλεσμα να μην αντιλαμβάνονται το μήνυμα.

Καθορίστε, λοιπόν, τι είναι αυτό που θα προωθηθεί. Π.χ. “Προσφορές σε ανδρικά και γυναικεία ρούχα.”

2. Κατηγοριοποιήστε το κοινό στο οποίο απευθύνεστε.

Η πιο γνωστή αντίληψη είναι ένα για όλους και ότι πιάσει. Παρότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να είναι καλό σε μία καμπάνια με κάποια ευχετήρια κάρτα στην περίπτωση που θέλουμε να επικεντρωθούμε σε αγορές, δεν θα έχουμε το ίδιο καλά αποτελέσματα.

Για τον λόγο αυτό, φροντίστε να χωρίσετε το κοινό σας σε ομάδες καταναλωτών, ανάλογα με φύλλο, ηλικία, αγοραστική δύναμη, προτιμήσεις (αν έχετε κάρτα μέλους αυτό είναι κάτι πολύ απλό) και δημιουργήστε αντίστοιχο αριθμό campaigns.

3. Τρόπος Προσέγγισης ή αλλιώς “Τι ωραία που τα λέτε!”

Κάθε πελάτης έχει διαφορετική προσέγγιση και στην περίπτωση της μαζικής διαφήμισης δυστυχώς δεν γίνεται να μπορέσουμε να την προσωποποιήσουμε σε αυτό το επίπεδο. Όμως το αμέσως επόμενο βήμα είναι να δημιουργήσουμε ομάδες που συγκεντρώνουν ίδια χαρακτηριστικά.

Έτσι στην παραπάνω περίπτωση καλύτερο είναι να δημιουργήσουμε δύο καμπάνιες εκ των οποίων η μία θα απευθύνεται σε γυναίκες και η άλλη σε άντρες. “Προσφορές σε ανδρικά ρούχα.” & “Προσφορές σε γυναικεία ρούχα.”. Αυτό με την σειρά του μπορεί να δημιουργήσει άλλες δύο καμπάνιες, π.χ “Αυτά τα Χριστούγεννα χαρίστε στην αγαπημένη σας το τέλειο δώρο σε εκπληκτικές τιμές!” & “Αυτά τα Χριστούγεννα χαρίστε στον αγαπημένο σας το τέλειο δώρο σε εκπληκτικές τιμές!” αντίστοιχα κ.ο.κ.

4. Ορισμός Συχνότητας Αποστολής

Το μεγαλύτερο πρόβλημα του SMS Marketing και ίσως ο βασικότερος λόγος που ο κόσμος δεν το δέχεται πάντα καλά, είναι η κακή του χρήση. Το γεγονός ότι ένας πελάτης μπήκε στην διαδικασία να μοιραστεί προσωπικά του δεδομένα μαζί μας, αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να το εκμεταλλευτούμε, ειδάλλως θα τον χάσουμε και ενδεχομένως και να έχουμε μία μήνυση προς το πρόσωπο μας.

Για τον λόγο αυτό είναι καλό να βρούμε τον κατάλληλο ρυθμό αποστολής και να μην καταλήξουμε spammers. Στην περίπτωση των Χριστουγέννων οι αγορές γίνονται κατά βάση την παραμονή αλλά ο κόσμος προετοιμάζεται για αυτές από πιο πριν. Έτσι το βέλτιστο είναι να στείλετε ένα μήνυμα περίπου μία με δύο εβδομάδες πρίν και ξανά το πρωί της παραμονής που ακόμα τα μαγαζιά είναι ανοιχτά.

5. Συντάσσοντας το μήνυμα σωστά. 

Σε αυτό το στάδιο τα πράγματα είναι ξεκάθαρα και μένει μόνο να συντάξουμε το μήνυμα κατά τέτοιο τρόπο ούτως ώστε σε μόλις 160 χαρακτήρες (εκτός και αν γίνει χρήση του Long SMS) ο παραλήπτης να λάβει το μήνυμα Loud and Clear!

Γι’ αυτό η σωστή δομή είναι “Sender ID (Ποιοι Είμαστε) + Attention Grabber (Η Πιασάρικη Φράση που θα τραβήξει το ενδιαφέρον του) + Λόγος Επικοινωνίας (Εν προκειμένω η Προσφορά) + Στοιχεία Επικοινωνίας (Τηλ. ή/και Διεύθυνση ή/και URL καταστήματος)”.

6. Επιλογή Τύπου Μηνύματος

Αυτό θα μπορούσε κάλλιστα να προηγείται του βήματος 5 αλλά νομίζω ότι είναι καλύτερα να τοποθετηθει εδώ. Σε αντίθεση με αυτό που πιστεύει ο περισσότερος κόσμος δεν υπάρχει μόνο ένας τύπος SMS.

Αν για παράδειγμα επιθυμούμε να δώσουμε έναν κωδικό έκπτωσης σε κάθε μήνυμα καθώς και να έχουμε μία φιλική προσφώνηση όπως “Αγαπητέ Κωνσταντίνε…. δείξε τον κωδικό 123456 και πάρε την έκπτωση 30%” τότε ενδεχομένως να χρειάζεται να κάνουμε χρήση του Long SMS που επιτρέπει πάνω από 160 χαρακτήρες.

Αντίστοιχα αν επιθυμούμε να φτιάξουμε έναν ηλεκτρονικό κατάλογο με την σειρά των χριστουγεννιάτικων προϊόντων ή των προϊόντων που βρίσκονται σε προσφορά για τα Χριστούγεννα, τότε μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα Smart SMS (αυστηρά για χρήστες Smartphones) που μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε διαδραστικά μηνύματα με landing page, photo gallery, unique URL κλπ.

Καλά Χριστούγεννα και καλές δουλειές!

Εν κατακλείδι, τα Χριστούγεννα περιλαμβάνουν τεράστιες προοπτικές για την επιχείρηση σας και το SMS είναι ένα από τα εργαλεία που σίγουρα δεν πρέπει να αφήσετε έξω από την στρατηγική σας.

Οι τρόποι που μπορεί να χρησιμοποιηθεί είναι διάφοροι (Ειδοποίηση, Ευχετήρια Κάρτα, After Sales SMS κλπ.) και θα χαρούμε να τους μοιραστείτε μαζί μας στα σχόλια.

Όσοι πάλι θεωρείτε ότι χρειάζεστε κάποια βοήθεια στην IP Digital και στο SMS.net.gr, πέρα από την υπηρεσία των SMS, προσφέρουμε και την δημιουργία μίας πετυχημένης στρατηγικής και θα χαρούμε να σας βοηθήσουμε στο κομμάτι της ψηφιακής επικοινωνίας.

Konstantinos Mouratis

Konstantinos Mouratis

Digital Marketer & PR Manager at IP Digital
Excited about the way people's minds work, happy to trigger them with interesting snippets of info... Always happy for a conversation so don't hesitate to contact me!
Konstantinos Mouratis

Μπείτε στην κοινότητα των εκατοντάδων χρηστών μας και ενημερωθείτε και εκπαιδευτείτε από την IP Digital

Πείτε μας την άποψη σας!