Η γενιά του User Generated Content

Η εποχή που η διαφήμιση ήταν ένα πετυχημένο πόστερ, ένα ραδιοφωνικό σποτάκι και μία καλοστημένη τηλεοπτική εκδοχή “αυτών που θέλουμε να γίνουμε” έχει φύγει ανεπιστρεπτί και την θέση της έχει πάρει η εποχή των Social Media και του ίντερνετ.

Το ίντερνετ όμως είναι ένας αχανής κόσμος που ο χρήστης βομβαρδίζεται από χιλιάδες πληροφορίες κάθε λεπτό, με αποτέλεσμα είτε να επιλέγει να αγνοεί, είτε να μην μπορεί να επεξεργαστεί κάθε πληροφορία (συμπεριλαμβανομένων και των διαφημίσεων). Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να έχουμε λίγα ή καθόλου αποτελέσματα για τις καμπάνιες μας, εκτός και αν δαπανήσουμε ένα διόλου μικρό και αρκετά δυσανάλογο ποσό.

Ακόμη όμως και στην περίπτωση του μεγάλου Budget δεν έχουμε πάντα το ROI που περιμένουμε. Αυτό δηλαδή στο οποίο αποβλέπουν ακόμη και οι μεγάλες εταιρείες είναι στο να δημιουργήσουν ένα περιεχόμενο που θα γίνει Viral και διαδοθεί κατά κόρον στα Social Media.

Όμως γιατί ο μέσος χρήστης, ειδικά στις ηλικίες 15-35, δεν ανταποκρίνεται καθόλου σε δράσεις με τόσο προσεγμένη δουλειά;

Όπως περιέγραψα παραπάνω το Internet σε βομβαρδίζει κάθε λεπτό με πληροφορίες, ενώ στο πλαίσιο του εντυπωσιασμού όλο και περισσότερα γραφικά εμπλουτίζουν το όλο και περισσότερο δουλεμένο περιεχόμενο της κάθε σελίδας. Συνεπώς, σπάνια κάτι ξεχωρίζει και ακόμη δυσκολότερα μπορεί ένας χρήστης να ταυτιστεί μαζί του.

 

Enter User Generated Content 

H νέα γενιά επιθυμεί όλο και περισσότερο να βλέπει περιεχόμενο που παράγεται από τον ιντερνετικό κύκλο της, ή τουλάχιστον από αυτούς που θεωρεί ομοίους της.

Για τον λόγο αυτό παρατηρούμε μία κλίση, ακόμη και στις στημένες καμπάνιες, να παρουσιάζεται ο πρωταγωνιστής πιο αυθεντικά και όχι τόσο περιποιημένος. Αντίστοιχα το σκηνικό είναι φυσικό ή στημένο κατά τέτοιο τρόπο που να θυμίζει φυσικό περιβάλλον, ενώ τα φίλτρα που χρησιμοποιούνται είναι πιο ερασιτεχνικά (τύπου Instagram).

 

Όλα καλά, αλλά γιατί User Generated;

Γιατί στην περίπτωση που δεν έχετε το budget για όλα τα παραπάνω ή που δεν επιθυμείτε να το διαθέσετε, αφήνετε την δουλειά στους “ακόλουθους” σας.

Έτσι ο χρήστης μπαίνει στην διαδικασία να δημιουργεί περιεχόμενο ταυτισμένο με το brand σας ή τις υπηρεσίες/προϊόντα αυτού. Αντιστοίχως οι υπόλοιποι χρήστες είναι δεκτικοί στο να αναπαράγουν αυτό το περιεχόμενο, καθώς θεωρούν ότι δεν περιέχει κάποια εσκεμμένη τοποθέτηση προϊόντος.

 

Πως δημιουργείται τόσο Engaged κοινό;

Οι συνταγές ποικίλουν και εξαρτώνται άμεσα από την ισχύ του Brand και την φιλοσοφία που το διακατέχει. Κάποια εταιρεία που γενικά δεν έχει taboo και προσεγγίζει τον κόσμο της με humor, πολύ ευκολά θα δουλέψει με καμπάνιες που ασχολούνται με αστείες φωτογραφίες και βίντεο, περιεχόμενου εύκολα παράγεται και αναπαράγεται από τους χρήστες του ίντερνετ. Μία εταιρεία που είναι πιο συντηρητική αλλά αρκετά ισχυρή, μπορεί να δημιουργήσει δράσεις που προτρέπουν τους χρήστες να παράγουν και να μοιραστούν το περιεχόμενο τους, με σκοπό να κερδίσουν κάτι από αυτή την εταιρεία (π.χ. μέσω διαγωνισμού).

Φυσικά οι παραπάνω είναι ενδεικτικές και υπάρχουν χιλιάδες ακόμα τρόπου που μπορούν να δώσουν κίνητρα στους χρήστες για να παράγουν περιεχόμενο για λογαριασμό μας.

 

Πόσο πραγματικά αξίζει το User Generated Content (UGC);

Στην περίπτωση αυτή οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους. Το Facebook Video έχει αυξηθεί κατά 33%, τα Pins στο Pinterest 75% ενώ το Instagram και το Snapchat δεν προλαβαίνουν να γεμιζουν χρήστες και περιεχόμενο αυτών, ανακυρήσσοντας τα, στα δύο ταχύτερα αναπτυσσόμενα κοινωνικά δίκτυα της νέας γενιάς (15-25).

Όλα αυτά φυσικά συνοψίζονται στο 70% των χρηστών του ίντερνετ που δηλώνουν ότι δεν αναπαράγουν, διαδρούν (αγοράζουν, ψηφίζουν, κτλ.) ή ασχολούνται με κάτι, εκτός κι αν οι γυρώ τους ασχολούνται με αυτό.

 

Τι μένει κάνει η επιχείρηση, προκειμένου να αποκτήσει αυτή την δυναμική;

Το να χτίσεις κοινό προηγείται του UGC γι’ αυτό και πρώτα πρέπει να επενδύσετε σε πιο τυπική διάδοση, απ’ όπου θα μπορέσετε να δημιουργήσετε τους πρώτους Opinion Leaders και Influencers που στην πορεία θα εξυπηρετήσουν τον σκοπό σας.

Επικοινωνήστε με την IP Digital προκειμένου να δούμε μαζί την στρατηγική σας και φτάσουμε την επιχείρηση σας στο επίπεδο του να κεντρίζει το ενδιαφέρον των χρηστών.

Konstantinos Mouratis

Konstantinos Mouratis

Digital Marketer & PR Manager at IP Digital
Excited about the way people's minds work, happy to trigger them with interesting snippets of info... Always happy for a conversation so don't hesitate to contact me!
Konstantinos Mouratis

Μπείτε στην κοινότητα των εκατοντάδων χρηστών μας και ενημερωθείτε και εκπαιδευτείτε από την IP Digital

Πείτε μας την άποψη σας!