Πως να δημιουργήσετε URLs που θα λατρέψει η Google!

blog02051702

Όταν δημιουργούμε περιεχόμενο, έχουμε συνήθως στο μυαλό μας πως θα μπορέσουμε να το συνδέσουμε ή να το προωθήσουμε μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα ή άλλα παρεμφερή sites, με στόχο να προσελκύσουμε περισσότερους επισκέπτες, να τους κινήσουμε το ενδιαφέρον και τελικά να επιτύχουμε το στόχο μας, που μπορεί να είναι μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα για την επιχείρησή μας, ενίσχυση του brand name μας ή/και περισσότερες πωλήσεις. Ένα συχνό λάθος που κάνουν οι Content Creators είναι το να μην δίνουν την απαραίτητη σημασία στην τελική μορφή του URL, της διεύθυνσης δηλαδή στην οποία μπορεί κανείς να δει το περιεχόμενο που δημοσιεύουν.

Συνήθως αρκούμαστε στην εύκολη λύση που παρέχουν τα CMS, τα οποία αντιστοιχούν έναν autogenerated σύνδεσμο σε κάθε άρθρο. ‘Ετσι προκύπτουν διευθύνσεις όπως αυτή: “www.to_blog_mou.gr/g=235252$#2” – όχι και τόσο φιλική για τον επισκέπτη, σωστά? Ένα URL αυτής της μορφής, δεν περιλαμβάνει καμία απολύτως πληροφορία για το περιεχόμενο που πρόκειται να βρει κανείς σε αυτό το κομμάτι του Internet. Ας δούμε τώρα ένα URL αυτής της μορφής: “www.to_blog_mou.gr/five-new-ways-to-have-fun“. Αν και λίγο μεγαλύτερο, το URL αυτό σίγουρα μας δίνει περισσότερη πληροφορία για το τι θα συναντήσουμε αν κάνουμε click σε αυτόν τον σύνδεσμο.

Ωραία. Κάναμε το URL μας περισσότερο φιλικό προς τον επισκέπτη. Τι γίνεται όμως με τα ..ρομποτάκια της Google? Μήπως θα πρέπει να δουλέψουμε λίγο περισσότερο και για αυτά? Κι όμως, με αυτή και μόνο την μικρή αλλαγή, μπορούμε να τα κάνουμε να μας αγαπήσουν περισσότερο – και κατά συνέπεια να βελτιώσουμε το ranking μας στα αποτελέσματά της.

Πως όμως θα φτιάξουμε URLs που θα αγαπήσουν τα Googlebots /crawlers /spiders?

blog02051701

Ας δούμε μερικά εύκολα tips:

1. Χρησιμοποιείτε short URLs. Τα πιο σύντομα URLs τείνουν να εμφανίζονται ψηλότερα στα αποτελέσματα της Google.

2. Φροντίστε κάθε URL να περιλαμβάνει το πολύ 1-2 λέξεις κλειδιά. Η Google έχει δηλώσει πως δεν πρόκειται να σας δώσει εύσημα εάν βάλετε περισσότερα keywords στο URL σας. Για παράδειγμα, αποφύγετε αυτό: www.site.com/my-first-keyword-plus-another-one/hey-here-is-another-one-better-keyword. Και την Google δεν θα καταφέρετε να μπερδέψετε, και θα καταντήσετε κουραστικοί!

3. Όπως είπαμε και στην αρχή, φροντίστε τα URLs σας ώστε να είναι αναγνώσιμα και από πραγματικούς ανθρώπους! Πιο ευανάγνωστα URLs σημαίνει καλύτερο user experience και πιστέψτε μας, είναι κάτι που λαμβάνει πλέον σοβαρά η Google για το ranking της ιστοσελίδας σας.

4. HTTP vs HTTPS. Η Google προτιμάει το δεύτερο (HTTPS), καθώς η ασφάλεια των χρηστών της αποτελεί ιδιαίτερα σημαντικό παράγοντα για την κατάταξη μιας σελίδας ή ενός website στα αποτελέσματά της. Άλλωστε, είναι κάτι το οποίο έχει επιβεβαιώσει εδώ και χρόνια η ίδια η Google.

5. Subdomain vs Subfolder. Εάν έχετε δυνατότητα να επιλέξετε, προτιμήστε Subfolders! Ο λόγος είναι ότι τα subdomain μπορεί να διαχωρίζουν το authority και σαν αποτέλεσμα αυτού η Google να τα θεωρήσει ως ξεχωριστές ιστοσελίδες.

6. Χρησιμοποιείτε safe characters! Αποφύγετε χαρακτήρες που μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα σε κάποιους browsers – και πιο συχνά σε mobile browsers. Οι απλοί αλφαριθμητικοί χαρακτήρες (κεφαλαία και μικρά γράμματα και αριθμοί) και οι άνω και κάτω παύλες, αρκούν στις περισσότερες περιπτώσεις για να δημιουργήσετε το κατάλληλο URL για το περιεχόμενό σας.

blog02051703

Σε κάθε περίπτωση, εάν δυσκολευτείτε ή χρειάζεστε βοήθεια, μην διστάσετε να απευθυνθείτε σε έναν από τους ειδικούς της IP Digital!

Μπείτε στην κοινότητα των εκατοντάδων χρηστών μας και ενημερωθείτε και εκπαιδευτείτε από την IP Digital

Πείτε μας την άποψη σας!