Black Friday 2016 – Πως να επωφεληθείτε για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας!

black friday 2016
Black Friday 2016

Πολλοί συνδυάζουν αυτή την εποχή με το Φθινόπωρο που τελειώνει και τις γιορτές ακολουθούν σύντομα. Για πολλούς ωστόσο αυτή η εποχή σημαίνει ένα πράγμα: ψώνια στις εκπτώσεις και τις προσφορές που τρέχουν για τη Black Friday.

Τι είναι και από που ξεκινά η Black Friday?

Είναι η πρώτη Παρασκευή αμέσως μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών, μια από τις πιο σημαντικές αργίες για τις Ηνωμένες Πολιτείες. Υπάρχουν περισσότερες από μια θεωρίες για την “καταγωγή” της. Βλέπετε, η Black Friday έχει ιστορία πολλών ετών. Κάποιοι τη συσχετίζουν με την συνωμοσία δύο ανδρών, των Jay Gould και Jim Fisk, η οποία κατέληξε στην κατάρρευση της Wall Street και τη χρεωκοπία όλων όσων δραστηριοποιούνταν σε αυτή. Άλλοι τη συνδυάζουν με το γεγονός ότι οι καταστηματάρχες στην Αμερική συνήθιζαν να καταγράφουν στα ..τεφτέρια τους τις απώλειες με κόκκινο χρώμα και τα κέρδη -τα οποία λόγω του Thanksgiving που προηγούνταν ήταν αυξημένα– με μαύρο χρώμα. Οι περισσότεροι ιστορικοί τοποθετούν τις αρχές της στη Philadelphia των 50’s, σαν έκφραση που χρησιμοποιούσε η τοπική αστυνομία για να περιγράψει τις ορδές του κόσμου που συνέρρεαν στην πόλη, εν αναμονή του μεγάλου αγώνα football Army vs. Navy που διεξαγόταν παραδοσιακά το επόμενο Σάββατο. Οι ..καημένοι οι αστυνομικοί, όχι απλά δεν μπορούσαν να πάρουν ρεπό αυτή την ημέρα, αλλά ήταν υποχρεωμένοι να δουλεύουν υπερωρίες για να τα βγάλουν πέρα με όλο αυτό το πλήθος και την κίνηση, επομένως τα έβλεπαν λίγο μαύρα.

Black Friday goes global

Όσο ενδιαφέρον κι αν είναι το παρελθόν της, δε μπορεί να συγκριθεί με το αγοραστικό ενδιαφέρον που παρουσιάζει πλέον η Black Friday. Μπορεί για εμάς να μην αποτελεί παράδοση, τα τελευταία χρόνια όμως έχει φτάσει και εδώ και πλέον ένας μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων την αξιοποιούν για να αυξήσουν τα έσοδά τους σε μια μέτρια αγοραστικά περίοδο, με πλήθος ειδικών προσφορών και εκπτώσεων. Με αφορμή λοιπόν τη φετινή Black Friday, είμαστε εδώ για να σας δώσουμε μερικά tips και tricks για το πως μπορείτε να αξιοποιήσετε αυτή την “φιέστα των αγορών” προς όφελος και της δικής σας επιχείρησης.

Tips & Tricks για τη δική σας Black Friday καμπάνια

  1. Ενσωματώστε τη στο γενικότερο πλάνο Marketing της επιχείρησής σας

Πριν ξεκινήσετε κάποια προωθητική ενέργεια ή μια ολοκληρωμένη καμπάνια με αφορμή αυτή την ημέρα, καλό θα ήταν να κάνετε ένα βήμα πίσω και να σκεφτείτε πρώτα από όλα το κοινό σας. Τι θέλετε να πετύχετε? Να προσελκύσετε νέους αγοραστές, να ενισχύσετε τη σχέση με τους υπάρχοντες πελάτες σας ή και τα δύο? Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση δεν είναι απλή, καθώς σχετίζεται με την αμέσως επόμενη που είναι το ποια προϊόντα ή υπηρεσίες από το χαρτοφυλάκιό σας θα επιλέξετε να προωθήσετε. Θα ενισχύσετε αυτά που είναι ο “κράχτης” του μαγαζιού σας ή θα σπρώξετε λίγο περισσότερο αυτά που δεν αποδίδουν τόσο καλά? Οι απαντήσεις στα παραπάνω θα σας βοηθήσουν να σχεδιάσετε και τις ενέργειες που θα τρέξετε.

  1. Αναγνωρίστε το κοινό στο οποίο απευθύνεστε

Όπως έχουμε πει, την τελευταία λέξη πάντα έχει ο ίδιος ο καταναλωτής. Πριν κάνετε οτιδήποτε, θα χρειαστεί να δώσετε λίγη περισσότερη προσοχή στα χαρακτηριστικά της αγοράς-στόχου σας. Για να σας βοηθήσουμε σε αυτό, σας υπενθυμίζουμε ότι αυτή την ημέρα προτιμούν για τις αγορές τους οι πολύ καλά ενημερωμένοι αγοραστές, όσοι χρησιμοποιούν τακτικά το Internet για τα ψώνια τους και όσοι έχουν χρόνο και διάθεση για συστηματική έρευνα αγοράς online πριν επιλέξουν τα προϊόντα που επιθυμούν. Θυμηθείτε ότι απευθύνεστε κυρίως σε πιο νεανικό και καλά πληροφορημένο κοινό, με επιρροές ίσως και από την αμερικανική κουλτούρα και φιλοσοφία.

  1. Αναζητήστε πληροφορίες

Έχουμε ήδη αναφέρει ότι είναι μια ημέρα με μακρά ιστορία. Πριν ξεκινήσετε, μπορείτε να κάνετε μια μικρή έρευνα online για να δείτε παραδείγματα από καμπάνιες προηγούμενων ετών, πως έχουν αξιοποιήσει αυτή την ημέρα άλλες επιχειρήσεις, τι είδους καμπάνιες έχουν τρέξει, πόσο επιτυχημένες ή όχι υπήρξαν και να πάρετε ιδέες για το πως θα σχεδιάσετε και θα υλοποιήσετε τη δική σας εκστρατεία προώθησης. Extra tip: σε αυτό το σημείο η έκφραση “too much informationδεν έχει ισχύ. Όσο καλύτερα πληροφορημένοι είμαστε, τόσο πιο εύκολα μπορούμε να αναγνωρίσουμε επιχειρηματικές ευκαιρίες, να αποφύγουμε επιχειρηματικούς κινδύνους, να αντλήσουμε έμπνευση και να δημιουργήσουμε αποτελεσματικές καμπάνιες, οι οποίες φυσικά θα αυξήσουν σημαντικά τα έσοδά μας.

  1. Εκμεταλλευτείτε την τεχνολογία

Ποιο ήταν το μέσο που μετέτρεψε τη Black Friday από αμερικανική παράδοση, σε κομμάτι της παγκόσμιας αγοράς? Μα φυσικά το Internet. Άρα το Internet αποτελεί και το πλέον κατάλληλο μέσο σε αυτή την περίπτωση για να επικοινωνήσετε το διαφημιστικό σας μήνυμα, χωρίς βέβαια να αποκλείουμε και τα παραδοσιακά μέσα έτσι? Πλέον, ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία για μια επιχείρηση, ειδικά για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, είναι ο κοινωνικός της ιστός, βλέπε social web. Με αυτό τον όρο χαρακτηρίζουμε το σύνολο των κοινωνικών δικτύων που έχει στη διάθεσή της μια επιχείρηση, για την επικοινωνία με το κοινό της και την προβολή των προϊόντων/υπηρεσιών της.

Η εποχή μας χαρακτηρίζεται και ως η εποχή του Κοινωνικού Εμπορίου(Social Commerce) και όλα δείχνουν ότι η τάση αυτή θα συνεχίσει να ενισχύεται σημαντικά. Με μια απλή ανάρτηση, έχετε πλέον τη δυνατότητα να προβάλετε τα μηνύματά σας σε πολύ μεγάλο αριθμό ανθρώπων, με ελάχιστο κόστος.

Χρησιμοποιήστε τα κοινωνικά σας δίκτυα και αμφίδρομα – αξιοποιήστε τα για να συλλέξετε πληροφορίες για τις προτιμήσεις των χρηστών και τις τρέχουσες τάσεις και ενσωματώστε όλα τα προηγούμενα, δημιουργώντας έξυπνες και up-to-date καμπάνιες. Εντοπίστε τα άτομα που ασκούν τη μεγαλύτερη επιρροή στο κοινό τους και αναπτύξτε συνεργασίες που θα σας βοηθήσουν στην περαιτέρω προβολή των διαφημιστικών σας ενεργειών.

Από τη Black Friday στη Cyber Monday και τη Giving Tuesday

Η Black Friday έφτασε για αυτή τη χρονιά. Ακόμη κι αν δεν το είχατε υπόψη σας ή δεν προλαβαίνετε να την αξιοποιήσετε την τελευταία στιγμή, μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τις συμβουλές μας για την επόμενη χρονιά, για να είστε προετοιμασμένοι. Επιπλέον, η μεγάλη επιτυχία αυτής της ημέρας έδωσε έναυσμα για την καθιέρωση δύο ακόμα ημερών με εκπτώσεις και προσφορές, κυρίως online, την Cyber Monday και την Giving Tuesday, δηλαδή τη Δευτέρα και την Τρίτη που ακολουθούν, οι οποίες βασίζονται ακριβώς στην ίδια φιλοσοφία με τη Black Friday και μας βάζουν στο κλίμα των επερχόμενων γιορτών. Επομένως έχετε ακόμη αρκετό χρόνο ακόμα και για μια καμπάνια last minute! Δοκιμάστε το!

Chris Faki
Find me

Chris Faki

Digital Marketer & PR Manager at IP DIGITAL
A creativity addict, an innovation fan. Trying to keep up with anything new that pops up online. Consider myself as an early adopter of any new web trend.
Chris Faki
Find me

Μπείτε στην κοινότητα των εκατοντάδων χρηστών μας και ενημερωθείτε και εκπαιδευτείτε από την IP Digital

Πείτε μας την άποψη σας!